Igen, még egy szám
... állandóan támogatásra serkenteni. (Bár nélküle már nem lenne a lap.) Az előfizetők nem tartják, nem tudják fenntartani. A postaköltség iszonyú. A legtöbb szám a Felvidékre jut el, ott is a Csemadok jóvoltából.
A küldetést teljesítettük. Görföllel félretettünk egy számra valót. Vagyis lesz még tavaszi szám.
Mosonmagyaróvárt említettem, tegyük tisztába a dolgot: volt egy...
2024-02-01 18:20:40
Igen, még egy szám
Mosonmagyaróvárt említettem, tegyük tisztába a dolgot: volt egy...
2024-02-01 18:19:29
Aki megelőzte korát -250 éve született Csokonai Vitéz Mihály
... ,,Legbujdosóbb magyarnak" Ady Endre nevezte Vitéz Mihály ébresztése című költeményében 1912-ben.

A debreceni Csokonai Nemzeti Színház viseli nevét.

2005-ben a Csemadok komáromi szervezete és a Pro Patria 2000 Alap szobrot állíttatott a felvilágosodás legnagyobb magyar költőjének, annak az emlékére, hogy Csokonai komáromi tartózkodása idején ismerke...
2023-11-18 20:45:25
Magyar katonadalok és énekek
... állok,
odahaza várnak rám a kökényszemű lányok.

37. EZ A GŐZÖS MOST VAN INDULÓBA

Ez a gőzös most van indulóba,...
2023-09-29 22:00:19
Lendva - Muravidék
Még adós vagyok egy beszámolóval, annak okán is, hogy egy régi kapcsolatot gomboltunk újra. Még Görföl Jenő kért meg, hogy menjek el velük a Csemadok és Muravidék kapcsolatáról szóló szerződés aláírására. Szívesen tettem, hisz néhány év szünet után találkoztunk ottani barátainkkal újra. Nekem Bence Lajos külön öröm volt, jót tudunk beszélgetni (amikor engedtem szóhoz jutni). Néhány...
2022-12-21 07:14:54
Lassan épülök fel
... alföldi utam, egy romániai és egy néme...
2022-12-01 18:15:01
Necpál, Toporc
... persze Késmárkot. Csütörtök délután pattantunk lóra, hogy Toporcon részt vegyünk Irányi Dániel táblaavatóján, amit az evangélikus templom falán helyeztek el.
Az autót Szencen hagytuk a Csemadok üdülőjében, s átszálltunk Jenőhöz. Maninban szálltunk meg a hegyek között egy panzióban, itt is kosztoltunk. Nagyon kedves ukrán nő volt a szállásadónk, nem volt drága az étel sem. Én ...
2022-07-03 16:45:58
Gyors hétvége - Háromszázharminchatodik nap
Pénteken ebéd után Szencre mentünk. Végre a határ szabad volt. A Csemadok üdülőjében vacsoráztunk, eljött Bárdos Ági, s Gyula is. Jót beszélgettünk. Másnap korán indultunk Mirovba, 63 éve halt meg a börtönben Esterházy János. Előtte megnéztem az austerlici csatateret. Majd Olmütz következett (Olomouc). A dómban magyar misét celebrált egy Prágából érkezett pap. Gyönyörű a katedrális...
2020-06-15 12:26:04
Gyors hétvége -
2020-06-15 12:23:37
Esterházy-emlékünnepséget tartottak Csehországban
... képviselői koszorúkat és virágokat helyeztek el Esterházy jelképes síremlékénél. Szintén koszorúztak a síremléknél a csehországi lengyelek és az ostravai lengyel konzul.
Bárdos Gyula, a Csemadok - a felvidéki magyarság legnagyobb taglétszámú kulturális szervezete - elnöke ünnepi beszédében méltatta Esterházy életét és munkásságát. Úgy vélte, hogy Esterházy személyiségét mind ...
2020-06-13 17:42:47
1 2 3 ...11 .16 17 .21 22
Címkék: Csokonai Vitéz Mihály, Vitéz Mihály, Csokonai Nemzeti Színház, GŐZÖS MOST VAN INDULÓBA, Görföl Jenő, Nekem Bence Lajos, Irányi Dániel, Bárdos Ági, Esterházy János, Majd Olmütz, Bárdos Gyula, postaköltség iszonyú, legtöbb szám, küldetést teljesítettük, számra valót, debreceni Csokonai, felvilágosodás legnagyobb, kökényszemű lányok, gőzös most, régi kapcsolatot, evangélikus templom, autót Szencen, hegyek között, határ szabad, börtönben Esterházy, austerlici csatateret, dómban magyar, csehországi lengyelek, ostravai lengyel, felvidéki magyarság, mosonmagyaróvárt, emlékünnepséget, felvilágosodás, személyiségét, teljesítettük, táblaavatóján, költeményében, beszélgettünk, csehországban, kapcsolatáról, beszámolóval, tartózkodása, félretettünk, postaköltség, legbujdosóbb, barátainkkal, találkoztunk, vacsoráztunk, síremlékénél, szállásadónk, támogatásra, fenntartani, koszorúztak, síremléknél, csehországi, munkásságát, taglétszámú, kökényszemű, katonadalok, átszálltunk, állíttatott, kosztoltunk, beszélgetni, következett,