|
|
|
... azonosíthatjuk csupán. Minél fiatalabb gyermekrôl van szó, annál kevésbé jogos bármely tanulási zavar diagnosztizálása. Az óvodáskorban rohamosan fejlôdnek a szenzomotoros képességek, de igen egyenlôtlen is lehet színvonaluk. A lemaradó funkciók egyik napról a másikra beérhetnek, különösen, ha a gyermeknek megfelelôen stimuláló környezetet biztosítunk.
A tanulási zavarok tün... |
2015-09-14 17:16:13 |
|
|
|
|
|
|
... azonosíthatjuk csupán. Minél fiatalabb gyermekrôl van szó, annál kevésbé jogos bármely tanulási zavar diagnosztizálása. Az óvodáskorban rohamosan fejlôdnek a szenzomotoros képességek, de igen egyenlôtlen is lehet színvonaluk. A lemaradó funkciók egyik napról a másikra beérhetnek, különösen, ha a gyermeknek megfelelôen stimuláló környezetet biztosítunk.
A tanulási zavarok tüne... |
|
2015-04-08 13:20:02 |
|
|
|
|
|
|
... pszichogenezise mindenkor kettős természetû. Egy külső és egy belső részre tagozódik. A követendő módszer tehát belső világunk és külső magatartásunk képzésére egyenlő súlyt fektet. Az akarat, koncentratív képesség, imagináció, karakterológiai ismeretek, az önanalízis és szimbólumfejtés tehetségének fejlesztését éppoly fontosnak tartja, mint... |
2013-02-08 11:34:55 |
|
|
|
|
|
|
... rájött arra, hogy a gondolkodás többféle értelembenvégtelen. Például soha nincsen olyan pont, ahonnét már ne lehetne továbbgondolkodni. Ezenkívül minden irányban lehet gondolkodni, tehát egyenlő eséllyelérvelhetünk valami mellett és ellen. Ilyen módon az embernek soha nem lehetnevéleménye. Mert a vélemény azt jelenti, hogy az ember egy ponton mégismegállította a gondolkodását... |
|
2012-06-07 12:00:01 |
|
|
|
|
|
|
... Valamiféle külső ,,standpunktról" figyelni az életet, a létezőbenlétezőket? Lehet-e a külső megfigyelő helyzetéből előre és hátra tekintgetni?Egyenlő eséllyel fürkészni a múltat és a jövőt?
A fizikai világ léteseményeihez képest, ez a külső pont lenne a szellemi sík?Van, aki állandóan ott tanyázik, van aki csak két ... |
|
2012-06-07 10:37:35 |
|
|
|
|
|
|
... átsiklunk felettük, óvakodunk attól, hogy szabadjára engedjük, átéljük adekvát érzelmi reakcióinkat. Nem tartunk értékrendet, fontossági sorrendet tennivalóink között, hanem mert mindent egyenlősúlyúnak érzünk, elsodor minket a rengeteg teendő ,,futószalagja". Nemigen találjuk meg zsúfolt napjaink lazítási lehetőségeit. Talán komikusan hangzik, de pl. aso... |
2012-06-07 08:31:41 |
|
|
|
|
|
|
... méltánytalanságokra!
- Hasonló argumentumokkal Kína visszakövetelte mind az összeségében 1.5 millió km2 nagyságú területeit, melyet az Ópium Háború után veszített el. Kína hivatkozott az ,,egyenl?tlen szerz?désekre“ melyeknek nincs jogi hatálya, ezért újratárgyalásokat kért, amely sikerült is neki. Utoljára Hong-kongot követelték és kapták vissza azzal ... |
2012-04-28 17:22:24 |
|
|
|
|
|
|
... azt, akire irányul. Az ilyen részvét inspirálója az a szeretet, amely "a nagy megismerés leánya". Tehát színültig telt a meggyőződéssel, hogy segítenie kell, mert a másik ügye egyenlő fontosságú a sajátjával. Magasabb érdekük teljesen azonos. Az ilyen részvét tele van devócióval (Megj.: odaadó tisztelet) és örömmel, azért, hogy szolgálhat. E szavak persze erőtl... |
2012-04-23 17:42:41 |
|
|
|
|
|
|
MÁRAI SÁNDOR
FÜVES Ÿ KÖNYV
Olyasféle ez a könyv, mint a régi füves könyvek, amelyek egyszerû példákkal akartak felelni a kérdésekre, mit is kell tenni, ha valakinek a szíve fáj, vagy elhagyta az Isten. Nem eszmékről és hősökről beszél, hanem arról, aminek köze van az e... |
2012-04-18 05:16:18 |
|
|
|
|
|
|
Buddha idézetek, mondások, élete, beszédei
Buddha idézetek 1:
"Amit gondolunk, azzá' leszünk." ,,Mindannyian saját tetteink rabszolgái vagyunk:
Miért haragudnánk emiatt másokra?"
,,Mindenki maga írányítja sorsát;
mi magunknak kell megteremtenü... |
2012-04-15 09:07:21 |
|
|
|
|