|
|
|
... (Irányított tudomány, nov. 15) már csak a távolabb állókat elégíthette ki, mert csak a kérdés felszínén bogarászott, de nem nyúlt le annak gyökeréig.
Milotay István első cikkében felvonultatta előttünk a nyugati szépirodalom ama termékeit, melyeket a magyar könyvkiadók s a velük egy húron pendülő szellemi cenzorok félreismerhetetlen irányzatossággal közvetítenek hozzánk... |
2011-08-19 17:40:18 |
|
|
|
|
|
|
... gyógyítással foglalkozott és a kegyhelyet Õ tartotta rendben.
A tárkányképzést (mesterségek tanítását) Uzon vezér szervezte meg, ez a képzés 4 éves volt.
A birodalom közös nyelve az úz (=palúz vagy palóc) lett.
A megszületett gyermekek nevét még aznap kikereste a sámán a születési dátum, a még életben lévő nagyszülők száma (teljes le... |
|
2011-08-14 17:16:51 |
|
|
|
|
|
|
... (52.)
236/E. Arvisura, második rész
Hispániában és Pannonföldön a nép lázongott a rómaiak ellen, ie. 24.-10. között is.
Pannónia Róma éléskamrája volt, a népe viszont -elvándorlás okán- fogyatkozott.
Germánia ie. 9.-ben alakult meg.
Mecenás és társai is magasfokú beavatott eljövetelét jósolták (mint Ordosz korábban).
... |
2011-08-14 17:13:13 |
|
|
|
|
|
|
... részük Kazáriába került, míg a
másik részük a Tengermellékre, Közel-Keletre. Az itten megtelepedett népek helység
neveiből arra tudunk következtetni, hogy ezek a népek is magyari nyelven beszéltek, mert a
hagyatékaik, így a városaik nevei is magyar nevűek voltak, lásd Arpad (Árpád), Aszód
(Asdod eredeti asszír írás szerint Asod) stb. Az említett város neveket a... |
|
2011-08-14 06:45:06 |
|
|
|
|
|
|
... Mózest, mint elhagyott kisdedet a Nílus partján találta és szedte fel, amikor oda 'mosás' végett lement. Ez a magyarázat csak annyiban érdemel figyelmet, hogy a nevet a Biblia írói is a magyar nyelvből próbálták levezetni. (37)
Egy másik magyarázat szerint a névben szereplő S-hang utólagos betoldás lenne, a Bibliát görögre fordító 'Hetvenek' toldaléka, a név jobban kiej... |
|
2011-08-09 23:35:58 |
|
|
|
|
|
|
... cselekvésekre is ragad, oly dolgokat hajt végre, melyeket a késő ivadék már magukban is túlzottaknak tart. A hagyományokat tehát, habár meséseknek látszanának is, nem lehet, nem szabad mindenkor elvetnünk: különben a legtöbb nép eredetéről egészen hallgatnia kellene a történetírásnak. De miért is vetnők meg e hagyományokat, kivált ott, hol azokat minden kifogáson felül álló hitele... |
2011-08-06 20:31:02 |
|
|
|
|
|
|
... illesse szavunk, sőt inkább megszentelt fájdalommal keressük a távolban derengő fényt, a megnyugvás írját, balzsamát.
A borzalmak e rettentő világában van-e, lehet-e valami, ami elveszi fájdalmunk élét; képzelhető-e, hogy legyen a természetben olyan ok, mód, vagy hatalom, mely felülemel bennünket az iszonyat keservein s felajjazza a jövőbe vetett hitünket, reményünket?|... |
2011-07-30 09:28:14 |
|
|
|
|
|
|
... figyelmesen, vagy nem mindent olvastál el, amit írtam.
"A baj nem az, hogy egy szervezet kedvezményt kap, hanem az, hogy nem kap mind, ahol amúgy megérdemelnék."
"nem azoktól kell elvenni, akik nagyon sokat megtesznek magukért, értünk, hanem akik semmit."
Tehát igen, "mindenki megérdemelné a kivételezést" - aki(!) nemhogy munkát végez, hanem olyan kiemelkedő és megt... |
2011-06-08 12:47:36 |
|
|
|
|
|
|
...
... |
2011-05-27 06:30:57 |
|
|
|
|