A világ legnagyobb vízesései
... másodpercenként. A Victoria eredeti neve Mosi-oa-Tunya, ami Dübrögő füstöt jelent.

A vízesés közvetlen közelében látogatói központ, étterem és szálloda várja a vendégeket, akik legtöbbször fakultatív program keretében érkeznek ide a környező országokból. Ha részt vehetünk egy dél-afrikai szafari-programon például, érdemes némi pluszpénzért ellátogatni ide

2023-01-17 21:30:32
Koosán Ildikó versei
... bocsátani,
kibomlik aztán vég nélkül, szakadatlan,
szavak láncsorára fűzve, s utat
váj az előbb még elmondhatatlan.
Elnagyolt ecsetvonások, régiből újak,
éveim gönceit, a kinőttet, fakultat
frissítve, átszabva, foltozva- toldva,
akárha utolsó divat szerint volna
szorítom rímtelen versbeszédbe,
mintha új idők új dala szólna...
|...
2020-08-12 20:30:58
Zarándokút a Misszió - Lelki vezető: Székely János püspök
... áldás.

4. nap (szeptember 18., szerda): Reggeli a szállásokon. 8:00 órától püspöki szentmise a Szent Jakab-templomban. Križevac (Nagy kereszt hegye): keresztút. Délután autóbuszos fakultatív program Mosztárban, találkozás az ottani ferences atyákkal, városnéző séta és az Öreg híd (Stari most) megtekintése. Vagy szabadprogram Medjugorjéban, melynek keretében részt vehetü...
2019-08-14 11:00:12
Lengyel Károly versei
... László

Eddig a hír

1983-ban járunk. Nászúton voltunk Sopronban feleségemmel szakszervezeti beutalóval a Vegyész Üdülő harmadik emeletén.

Sok értékes és szép fakultatív programra befizettünk. Röviden szólva keresztül-kasul csavarogtunk a Balatontól északra eső területet.

Egyik utunk alkalmával átvittek minket Pozsonyba is.
2019-07-22 20:00:24
Tallóztam
Szicília a Nap Varázslatos Szigete.
Szicília a Földközi-tenger legnagyobb szigete, a Nap mágikus szigete, ahol szinte mindig süt a nap. Szicília sok látnivalóval várja az aktív és passzív pihenés szerelmeseit. Minden évszak: tavasz, nyár, ősz kiválóan alkalmas, hogy körbe autózzuk és utazzuk a Nap szigetét. Már Goethe is megírta a szigetről: Szicília nélkül nem lehet igazi kép...
2018-08-17 21:19:16
Érdekesség
... nyaralást. Ha aktívabb nyaralást tervezünk, akkor érdemes a május, június, szeptember, október hónapok közül választanunk. Ekkor nappal általában: 24-26 °C van, így a város nézés vagy a fakultatív programok sokkal kellemesebbek.
-- Aki elkerülné a tömegeket, de még a tengerpartra vágyik. Utazzon szeptember hónapban, mert ilyenkor még szuper az idő, viszont már nincsenek annyi...
2018-08-14 20:16:38
Tárnok
... hatalmas termeivel a fertőrákosihoz hasonlítható és ma filmforgatások helyszínéül szolgál. Sajnos ezúttal is filmforgatás volt, így ez most meghiúsult.

Lehetőségünk volt viszont fakultatív sétát tenni az Érdhez tartozó, helyi természetvédelem alatt álló, Natura 2000 besorolású Fundoklia- völgyben.

A jó hangulathoz némi etyeki bor és zsíros kenyér lila hagym...
2017-05-07 21:00:36
Vasárnap az álomszép jelenben
... mellett. A jövő kiszámíthatatlan, pár éve nem gondoltam volna, hogy többször is sikerül elutaznom a trópusokra. Remélem New York is ilyen lesz, s meglátom még az életben, s bepótolom a fakultatív napok miatt kimaradt látnivalókat.

2015-11-08 18:15:35
Bevásárló nap
Szeretek vásárolni, s jól szórakoztam a Woodbury Common Premium Outlet Center területén, de most utólag úgy érzem ezt a fakultatív programot kihagyhattam volna. Az utazási iroda ellátott térképpel, a busz indulások precíz ismertetőjével, s a csoportból is jöttek még rajtam kívül, így eltévedni nem volt esélyem szerencsére. Jó egy órás buszozás után érkeztünk meg a helyszínre, ahol ...
2015-11-05 09:58:24
Kallós Zoltán: Ez a kultúra tartott meg minket ezer évig

A moldvai csángók magyar identitásának megőrzését illetően pesszimistán, a táncházmozgalom fennmaradását tekintve pedig optimistán tekint a jövőbe Kallós Zoltán. A számos elismeréssel, többek között Kossuth-díjjal, Corvin-lánccal és a Nemzet Művésze címmel kitüntetett népzen...
2015-09-01 21:26:00
1 2 3
Címkék: Koosán Ildikó, Székely János, Lengyel Károly, Kallós Zoltán, Szent Jakab-templomban, Vegyész Üdülő, Varázslatos Szigete, Remélem New York, Woodbury Common Premium Outlet Center, Nemzet Művésze, világ legnagyobb, álomszép jelenben, kultúra tartott, vízesés közvetlen, környező országokból, dél-afrikai szafari-programon, ottani ferences, város nézés, fakultatív programok, tengerpartra vágyik, fertőrákosihoz hasonlítható, jövő kiszámíthatatlan, fakultatív napok, fakultatív programot, utazási iroda, busz indulások, órás buszozás, moldvai csángók, táncházmozgalom fennmaradását, jövőbe Kallós, számos elismeréssel, természetvédelem, kiszámíthatatlan, másodpercenként, táncházmozgalom, elmondhatatlan, filmforgatások, ismertetőjével, szakszervezeti, fertőrákosihoz, identitásának, kellemesebbek, szabadprogram, medjugorjéban, fennmaradását, tengerpartra, versbeszédbe, filmforgatás, lehetőségünk, pluszpénzért, ecsetvonások, szerelmeseit, hasonlítható, kihagyhattam, látnivalókat, választanunk, pesszimistán, megtekintése,