|
|
|
...(részlet)
...Pétör nagyon értelmes gyerek, holott már harmadik esztendeje fúrja, faragja, gyalulja, csiszolja az eszét az ötaraszos emberek számára rendeltetett és szabatott tudomány.
Igen, és Pétör még most se unta meg az iskolát, sőt minden reggel késedelem nélkül megjelenik benne. Pétör nagyon szeret itt lenni, talán még jobban, mint otthon, és minden oka megvan ... |
2006-11-29 22:30:54 |
|
|
|
|
|
|
Kora délután , főzés közben rádiót hallgattam. Magyart, államit, Kossuth-ot. Szerencsére a címét is hallottam, hiszen ha a felvezetés után kapcsolódtam volna be, joggal hihettem volna, hogy valami érdekvédelmi, politikai műsort hallok. Különösen akkor, amikor a következő, idézett mondat hangzott el egy nyilatkozó egyházi ember szájából: "Lehet, hogy a katolikus egyháznak a szakszer... |
|
2006-11-28 22:18:14 |
|
|
|
|
|
|
...
Napjainkban lassan csak álom lesz a gondtalan, boldog, felhőtlen gyermekkor. Egyre több szorongó, félelmekkel, aggódással teli gyermeket láthatunk. Mintha kicsúszott volna a talaj a talpuk alól. A legtöbb lelki probléma oka a félelem, amely valahol nagyon mélyen rejtőzik az emberben. Egyre több gyermekpszichológus foglalkozik a gyermeki félelmekkel. Nézzünk utána, hogy ... |
2006-11-28 07:54:04 |
|
|
|
|
|
|
...
Pesterzsébet fejlődésének történet
Az utazó az 1868-as évek közepétől a későbbi Erzsébetfalva helyén még nem látott mást, mint homokbuckát. Ez volt Gubacs puszta, lakóinak száma nem érte el a 200 főt.
Az 1700-as évektől a Grassalkovich család tulajdona volt, majd az 1800-as években a Sina ... |
|
2006-11-27 16:19:55 |
|
|
|
|
|
|
... Iskolánk alapítása
"Kegyelet a népnevelésnek.
Épült 1878. évben kegyadományból
a Török Flóris Iskolagondnoksága és vezetése,
nem különben Kalteneker József és Pók Ignác elöljárók
közreműködése alatt."
... |
|
2006-11-27 16:16:15 |
|
|
|
|
|
|
Annak bizonyságául, hogy tudom miről beszélek, beszámolok Gyermek és Ifjúságvédelmi, Gondozói pályafutásom egy jellemző szakaszáról.
Ha emlékezetem nem csal, gyakorlati évemet Kőbányán, a Maglódi úti iskolában kezdtem meg.
A növendékek nagy része, rendkívül nehéz anyagi körülmények között élő családokból származott. A felmerülő problémákkal kapcso... |
2006-11-23 15:45:22 |
|
|
|
|
|
|
A számítástechnika tanítása egy középiskolai tanár szemével
Nekem mindig az 1982-es év jut eszembe, ha sorsfordulatra gondolok. Ugyanis ekkor találkoztam először azzal a mesterséggel, amit ma számítástechnikának neveznek. Elsőként a mesterség szót kellene megmagyaráznom. Akkoriban nyilván tudománynak neveztem volna, de ma már rá kell jönnöm, hogy egy jó mesterség alkalom... |
2006-11-21 18:34:03 |
|
|
|
|
|
|
Szöveges kalandjátékok készítésének gyakorlati problémái.
------------------------------------ ------------------------------------ ---
1. TARTALOMJEGYZÉK
1. TARTALOMJEGYZÉK
2. ÖSSZEFOGLALÓ
3. KIDOLGOZÁS
3.1. A kalandjáték-készítés általános tudnivalói
3.1.1. A kalandjáték fogalmának tisztázása
3.1.2. Kalandjáték és mitológia... |
2006-11-20 11:47:31 |
|
|
|
|
|
|
Részeg jávorszarvas tart rettegésben egy általános iskolát Svédországban. Az állat feltehetően rothadt almáktól ittasult meg olyannyira, hogy teljesen bolondnak tűnik, és megkergeti az iskolába igyekvő gyerekeket. Mivel súlya elérheti a fél tonnát is, nem veszélytelen. Az iskola a rendőrséghez fordult védelemért, a rendőrség meg a vadászokhoz segítségért. Ha a szarvas nem józanodik... |
2006-11-16 00:59:52 |
|
|
|
|
|
|
Ezredforduló
1999 utolsó napján 2000 felé
Számot vetünk magunkba, vagy mégse?
Vigadjunk a gondokat nem látva
Vagy aggódjunk élve a világba
Higgyünk, de mibe és bízzunk de kibe?
Hát én elmondom, bár van gondom elég
Az hogy aggódunk, nekünk nem segít
Bármilyen esetben csak megbetegít
Az hogy nem bízunk, nekünk jót nem tehet
Hite... |
2006-11-13 15:16:54 |
|
|
|
|