Gyurkovics Tibor : Béke

vergődünk hosszan, árván,...
2024-01-18 00:15:14
John Ashbery - Ne valld meg szerelmedet
... szűrjük a fénylő eget,
Te úton vagy ismét, és az ösvény szigorúan
Fölfelé halad, értelmes és tiszta helyeken át.
Már nem gyártanak hozzánk hasonló köveket.

És kapaszkodunk a fonálba, mely pókháló-vékony, de fölfoghatatlanul erős,
Míg mindenki belép saját labirintusába.
A láthatatlanság képessége mindnyájunknak
megadatott, kivéve az isteneke...
2023-10-14 20:34:24
Akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek
... szeretjük, Benne bízunk, az Ő elfogadásában sütkérezünk, akkor még inkább tapasztaljuk ezt. Van valami megmagyarázhatatlan, de tapasztalható többlete annak, amikor a mindenható Úrba kapaszkodunk. Ő át tud emelni a problémákon, vagy olyan erőt, képességet, lehetőséget adni, amely messze nem emberi eredetű.

Hívd az Urat segítségül, és tanulj a tapasztalt hegymászóktól! A...
2023-03-21 12:41:43
Adventi gondolatok 2022
... zuhanás, kéztörés és kéz kifordulás lett szerencsére a vége. A lelki életben hány olyan este fordul elő velünk, amikor az erős, az isteni alapokra épült, kipróbált katolikus hitbe kapaszkodunk, hanem olyan eszméket követünk, amelyek divatosabbnak tűnnek. Csak azt nem vesszük észre, hogy ezek az eszmék nem állják a próbát, amelyeket, mint mázsás súlyokat cipelünk. Szerencse, ha meg...
2022-12-01 12:27:44
A német katolikus egyház karácsonyi üzenete
... miatt és másokért. És éppen az aggodalomban és a félelmekben érezzük meg mi, keresztények karácsony fényét. Félelmeink és szorongásaink közepette az istállóban született Gyermekbe kapaszkodunk. Istenben bízunk, aki minden dologban velünk van.
Sokféleképpen kapcsolatban lehetünk szeretteinkkel, még ha nem is látogathatjuk meg egymást, s nem tarthatunk közös karácsonyi szertart...
2020-12-21 19:11:57
Az élet egy meredek kapaszkodó
... meredek kapaszkodó, és mindig bátorító, hogy már vannak előttünk olyanok, akik
,,visszakiáltanak", és boldogan hívnak minket a magasabb területre. Mi mindnyájan együtt kapaszkodunk, hogy segíthessünk egymásnak. Az élet hegymászása komoly, de dicsőséges ügy; erő és kitartás kell ahhoz, hogy elérjük a csúcsot. Amint aztán látásunk javul, amint emelkedünk és fölfedezü...
2020-12-19 19:54:55
Útravaló – 2020. december 7.
... eszükön. Jézus pedig figyelmeztet és tanít minket, ahogy az apostolokat is, hogy közben a végső célunkról sem szabad megfeledkeznünk. Ezért fordulunk hozzá bűneink bocsánatát kérve, és kapaszkodunk Jézus irgalmas szeretetébe. ,,A megbocsátás új életet fakasztó erő, és bátorságot ad arra, hogy reménnyel tekintsünk a jövőbe." Biztat minket, hogy először az Isten országát ...
2020-12-07 14:06:23
Ferenc pápa halottak napi homíliája: 11.02
... magam akaratát tegyem, hanem annak akaratát, aki küldött engem" (Jn 6,37-38). Az Úr, aki fogad bennünket, ott van, ahol a horgony.
A reményben élés ezt jelenti: erősen kapaszkodunk a kötélbe, annak tudatában, hogy a horgony a túloldalon van. Ez a horgony pedig nem csal meg, nem csal meg!
Ma, amikor arra a sok fivérünkre és nővérünkre gondolunk, akik elmentek,...
2020-11-03 08:27:29
Húsvéti vigília - Ünnepi esti szentmise - Nagyszombat 04.11
... halálkiáltásokat, elég a háborúkból!
Álljon le a fegyverek gyártása és kereskedelme, mert kenyérre és nem puskára van szükségünk!
Mi, reményt kereső zarándokok, ma beléd kapaszkodunk, feltámadt Jézus! Hátat fordítottunk a halálnak, és megnyitjuk szívünket előtted, aki az élet vagy. - Ferenc pápa
Hajnalban a nők a sírhoz mennek. Ott az angyal azt mondja nekik: ̶...
2020-04-12 15:04:22
Ferenc pápa húsvét vigíliáján
... egészen a sírba való belépésig és az onnan való kilépésig. Átölelték a lábakat, melyek eltaposták a halált, és megnyitották a remény útját.

Fordította: Tőzsér Endre SP
Fotó: Vatican News
Magyar Kurí...
2020-04-12 13:56:58
1 2 3 ......24 25 ...36 37 ...47 48 49
Címkék: Gyurkovics Tibor, John Ashbery, Tőzsér Endre SP, Vatican News, Magyar Kurí, német katolikus, meredek kapaszkodó, lengő madarakkal, fénylő eget, ösvény szigorúan, láthatatlanság képessége, mindenható Úrba, tapasztalt hegymászóktól, lelki életben, isteni alapokra, félelmekben érezzük, istállóban született, magasabb területre, élet hegymászása, végső célunkról, reményben élés, horgony pedig, fegyverek gyártása, élet vagy, sírhoz mennek, sírba való, onnan való, remény útját, halálkiáltásokat, fölfoghatatlanul, visszakiáltanak, megfeledkeznünk, mindnyájunknak, láthatatlanság, szeretteinkkel, labirintusába, látogathatjuk, elfogadásában, tapasztalható, divatosabbnak, szorongásaink, hegymászóktól, sokféleképpen, megnyitották, segíthessünk, kapaszkodunk, figyelmeztet, fordítottunk, tapasztaljuk, keresztények, kapcsolatban, aggodalomban, kereskedelme, sütkérezünk, hegymászása, szerelmedet, szeretetébe, lehetőséget, nagyszombat, problémákon, megbocsátás, szerelemmel, apostolokat, szerencsére, félelmekben, karácsonyi, kapaszkodó,