Csak a hó nem esett
... szakadt az eső, így a szép tájból alig láttunk valamit. De ez nem zavarta Ernőt, hogy ki ne parancsoljon bennünket az utóból Máriafalván, ahol gyönyörű templomot fedeztünk fel, s egészen lecsorogtunk Szentgotthárig. Persze osztrák oldalon. Ott megnéztük az 1664-es csata emlékművét, s valamit tisztult is az idő. Ebéd után aztán Rönöknél egy elég rossz állapotban lévő templomot szem...
2023-08-08 07:12:55
Túléltem - Százhatvanharmadik nap
... óráig váltottuk a világot, göcseji, kárpátaljai, s egyéb helyi származású pálinkákkal. Ehhez a szálláshoz kellett is, én a hodályban aludtam vagy huszadmagammal.
Reggeli után lecsorogtunk, ez már könnyebb volt. Aztán havasi gyopárt nézegettünk, tehenekkel barátkoztunk a hegyi levegőn, legelőn, s a negyed kettessel jöttünk le a hegyről.
Egy estebéddel zártuk a napot négy-...
2019-07-16 05:57:19
Megfestett idő
... mellől, mint a vízről nézve. Emlékszem, nekem a rábaközi legénykének mekkora, életet meghatározó élmény volt az, amikor fotós barátommal csónakba szálltunk Rajkánál, s egy délelőtt lecsorogtunk Mosonmagyaróvárig a Mosoni-Dunán. Az azóta választott lakóhelyemet, Feketeerdőt, többször is megpillantottam fél órán belül a vízről, s után a térképet böngészve csodálkoztam csak el, hogy ...
2018-03-27 07:13:05
Most minden tagom fáj
... keresztnél. Sokat beszélgettem Martos Péterrel, csak a nevét ismertem, tudtam hogy a Die Pressénél és más lapoknál dolgozott, dolgozik.
Reggel aztán én is gyalog vissza. Ahogyan lecsorogtunk Puchbergbe, leszakadt az ég. Azért elmentünk a vízesés melletti étterembe búcsúestebédre. Jó volt hazajönni, várt a kutya és a lányok (tyúkok).
Azóta alig tudok menni és ülni, minde...
2016-07-13 08:11:20
Szeretne itt valaki IRODALMI versenybe szállni?
... emlékszem. (De ha mégsem az volt, hanem a testvérhajó, a Kossuth, az most érdektelen.) Akkoriban — úgy 4-5 éves koromtól 10-12 éves koromig — szinte minden év nyarán ,,lecsorogtunk" valamelyik hajóval a fővárosból a folyón, anyám szülőfalujáig, a Tolna megyei Madocsáig, nővéréhez, Örzse néném családjához. Szerettem azokat az utazásokat, pedig jó néhány alkal...
2016-01-11 04:46:26
A gemenci dunapart
... is, és a háborítatlan természet ölén, mint a gyerekek rohangáltunk a homok szigetünkön. Olyan érzés volt rajtam, mint Tutajosnak lehetett a Zala folyó partján. Pár nap Árkádia után lecsorogtunk Bajáig ahol egy csendes csónak kikötőben kieresztettük a csónakból a szellemet a levegővel együtt és a parton várakozó személyautó tetejére tuszkolva bejeztük a csónak túrát. Megfogadtam, h...
2011-01-17 15:09:38
Cikázás a Rajna mellett
Pénteken nagy duzzogva bevállaltam egy gyors túrát a férjemmel, meg az öccsével egy régi, németországi barátunkhoz.
A gyerkőcöket a nagyira hagytuk és lecsorogtunk Frankfurt mellé, cirka 900 km-t.
Kora este értünk oda, gyors városnézés a közeli Wiesbadenben, Mainzban, esti fények, kis radler...kebab.... szóval király :)
Másnap a fiúk indultak a frankfurti Autószalonr...
2007-09-26 22:15:58
Címkék: Martos Péterrel, gemenci dunapart, szép tájból, utóból Máriafalván, 1664-es csata, elég rossz, szálláshoz kellett, hodályban aludtam, hegyi levegőn, negyed kettessel, estebéddel zártuk, napot négy-, vízről nézve, rábaközi legénykének, délelőtt lecsorogtunk, azóta választott, térképet böngészve, nevét ismertem, vízesés melletti, most érdektelen, háborítatlan természet, gyerekek rohangáltunk, homok szigetünkön, csendes csónak, levegővel együtt, parton várakozó, csónak túrát, gyors túrát, nagyira hagytuk, közeli Wiesbadenben, fiúk indultak, frankfurti Autószalonr, megpillantottam, búcsúestebédre, huszadmagammal, szentgotthárig, szülőfalujáig, kieresztettük, lecsorogtunk, parancsoljon, háborítatlan, csodálkoztam, wiesbadenben, rohangáltunk, beszélgettem, barátkoztunk, lakóhelyemet, németországi, kárpátaljai, pálinkákkal, bevállaltam, megfogadtam, feketeerdőt, máriafalván, gyerkőcöket, családjához, barátunkhoz, szigetünkön, személyautó, meghatározó, legénykének, testvérhajó, autószalonr, nézegettünk, puchbergbe, keresztnél,