|
|
|
...
A jeruzsálemi egyház virágvasárnapi hagyománya jól dokumentáltan a 4. századtól, a szentföldi zarándoklatok megsokasodásával terjedt el. Az a hagyomány, hogy a virágvasárnapi bevonulás szereplői a gyermekek, valószínűleg szintén a jeruzsálemi egyház liturgiájából ered. Felnőttek keresztelésére évente kétszer - vízkeresztkor és húsvétkor - került sor, így a virágv... |
2024-03-24 17:42:54 |
|
|
|
|
|
|
... egyedüllét - Idézetek egyedüllétről és magányról
,,Ha vannak barátaid nem kell egyedül lenned magányosan fojton..." - írta Charlie, a Virágot Algernonnak értelmi fogyatékos főszereplője, s ezzel megfogalmazta az ember egyik legfőbb igényét, a társaság iránti igényt.
Sokan társaságban élnek, mégis roppant magányosak, noha e társaságnak köszönhetően szunnyad be... |
2024-03-22 17:21:21 |
|
|
|
|
|
|
Úgy szégyenlem magam, mert visszagondolok rá, hogy miután ideköltöztünk, s a nagyobbik lányomat elvette a hellenista főszereplője a miskolci elmeosztálynak, amelyik helyett tönkre tették a bal szememet folyamatosan, végrehajtva a szerepeit, a kicsi még egy darabig itt lakott. Teljesen tönkre tették Müllerékkel, amik adták a lányomnak a nagyobbik gyerekét, mint a családjuk kíséretét... |
2024-03-22 16:12:57 |
|
|
|
|
|
|
... készítsem el ezt a mozaik portrét, hogy örök szerelem üzenet maradjon a fiának, amit ... |
2024-03-21 23:22:48 |
|
|
|
|
|
|
... Máté 4:18-22-ben és a Márk 1:16-20-ban. A kérdést megválaszolatlanul kell hagynunk. Azt azonban tudjuk, hogy a János 1:35-42 megörökíti Jézus és Péter első találkozását. A szövegünkben szereplő esemény körülbelül egy évvel később történik. Jakab és János, és talán még néhányan mások is jelen voltak, például Péter testvére, András (bár itt nincs megnevezve), de a mi szövegünkben a ... |
2024-03-18 07:47:56 |
|
|
|
|
|
|
... KEGYELME ÁLTAL JÖN HOZZÁNK.
Isten meg nem érdemelt kegyelme ad nekünk reményt. Ez az asszony semmit sem tett azért, hogy kiérdemelje ezt a csodát. Ellentétben az előző csodában (7:4) szereplő századossal, itt senki sem mondta Jézusnak: "Ez az asszony méltó arra, hogy ezt megadd neki". Még csak nem is kérte az Urat, hogy tegye meg. Nyoma sincs a hitnek vagy várakozásnak a rész... |
2024-03-18 07:43:39 |
|
|
|
|
|
|
... mindig az utolsó abban a három szinoptikus evangéliumi listában, ahol megjelenik. Lukács elmondja, hogy Jézus Simont "Péternek" nevezte el, ami azt jelenti, hogy "szikla". A Lukács 5:8-ban szereplő Simon Pétert leszámítva Lukács eddig a Simon nevet használta. Ezt követően a Péter nevet használja (kivéve a 22:31 és a 24:34-ben). Péter testvérét, Andrást nem gyakran említi a Szentír... |
2024-03-18 07:28:35 |
|
|
|
|
|
|
... emlékeidet : mindegyik szerelmed más volt. Volt bennük hasonlóság, hiszen mindegyik a te szerelmed volt -mégis úgy érzed, mintha ezek nem egyetlen ember történetei lennének. Nemcsak a másik szereplő változott - te is más voltál minden viszonyodban. Mindenkivel másképp viselkedtél. Másképp is ölelted talán. (...)
A legtöbb házasság ott bukik meg, hogy nem tudunk szerepet válta... |
2024-03-17 17:07:00 |
|
|
|
|
|
|
... életben hagyták őket. Még ezt is tudták fokozni, olyan feszületes elméletek megírásával, hogy én felkiáltok a végén: Istenek, Istenek, miért hagytatok el engemet?
Így írnak a szereplői az országnak, világtestvériségek részeiként, díszdoktorokként, lovagokként, úrinőkként. Közben engem rengeteg olyan irodalmi oldalon tiltottak le, amelyeket nem is ismertem. Nem tudom f... |
2024-03-16 20:49:30 |
|
|
|
|
|
|
... bálványaikat. Végül - itt a lényeg - Isten "nem bírta tovább elviselni Izrael nyomorúságát". Gyöngédségét az emberi gyötrelem ébresztette fel. Évekkel korábban mondta Mózesnek a mai igeszakaszban szereplő szavakat. Isten számára a szenvedés enyhén szólva is visszataszító. Istent valóban bántja, hogy hogyan tettük tönkre a világot és hogyan bántalmaztuk egymást. Részben ezért a bán... |
2024-03-02 21:45:45 |
|
|
|
|