... KÉK PILLE

Van a méhesemben egy szalmadívány. Mikor a napóra igen fekete vonással mutatja a délutáni időt, oda szoktam leheverni és olvasgatni, vagy szenderegni. Mert olvasni is jó, meg aludni is jó. Mikor olvasok, úgy érzem, mintha egy másik embernek a lelke volna bennem, és ez gyönyörű¬ség;...
2012-04-21 19:22:30
szeretettel
... egységgé és dallammá oldhatnám.

De hogyan tehetném, ha ti magatok nem békéltetitek, nem szeretitek
a bennetek élő elemeket?

Az értelem és a szenvedély a kormány és a vitorla a ti lelketek
tengerjáró hajóján.

Ha a vitorla szétszakad, vagy a kormány eltörik, csak tehetetlenül
sodródhattok, vagy pedig mozdulatlanná váltok a tenger közep...
2012-04-20 20:58:17
Az ember dala
Cincinat Pavelescu :
AZ EMBER DALA

Mekkora útról térek vissza!
Egy távoli országból jöttem,
Mely nincs rajta a térképeken...
Aludni kéne. Elfáradtam.

Sok éve űz a rohanás -
Mindig előre, csak előre,
Egy kérdés szólít, dübörögve:
Honnan, hová az utazás?

Már csónakom sem ugyanaz.
És érintetlen vitorlája...
2012-04-19 21:29:17
NYOLCADIK KÖNYV
AZ ELŐJELEK

A ráfröcskölt sós víztől megkeményedett a hajunk, a virrasztástól megszürkült arcunk, a kötelektől felhorzsolódott a kezünk, mire végre megpillantottuk Itália partvidékét. A kormányos nyomban felismerte a földjeleket, meglepetésében felkiáltott, és azt állítot...
2012-04-19 19:24:32
szeretettel
... szélért imádkozott, és meg¬kérdeztem, hogy magával vinne-e Róma folyótorkolatához. Ő fellelkesült, mert megértette, hogy olyan férfit kap a hajójára, aki segíthet az evezésben és a vitorla kezelésében, de mint kereskedő eltitkolta érzelmeit, és követelte, hogy magam biztosítsam ellátásomat, és fizessek az utazásért. Alkudoztunk egymással, míg meg nem egyeztünk a méltányos árb...
2012-04-19 19:23:05
HATODIK KÖNYV
DORIEUSZ

A rajtaütés a győzelem anyja. Azt hiszem, Panormoszban még véletlenül sem jutott eszébe egyetlen karthágóinak sem, hogy a tengerről fényes nappal a kikötőbe evező roncshajó az a kalózhajó lehet, amely egy hónappal azelőtt megszökött Himerából. Az őröket a h...
2012-04-19 19:21:40
ÖTÖDIK KÖNYV
AZ EMBERÁLDOZAT

Visszatérésünk Himerába nem okozott feltűnést. Öten keltünk útra, és öten tértünk vissza. Arszinoé olyan tökéletesen felvette Aura arcvonásait és külső megjelenését, hogy Mikon még mindig a feleségének tartotta. Arszinoénak volt ugyan alkalma arra, ho...
2012-04-19 19:20:19
NEGYEDIK KÖNYV
ERÜX ISTENNŐJE

Miután ilyen sokat írtam, én, Turms elfáradtam, és kiléptem a házamból. Láttam, hogy változnak az idők. Láttam a völgyben az aranylóan hullámzó gabonaföldeket, láttam a dombok kékjét, és távolabb láttam tavam kék tükrét.
Megálltam, hogy elnézeges...
2012-04-19 19:18:48
HARMADIK KÖNYV
HIMERA

A phokaiai Dionüsziosznak hajózási tudománya a tengeren nagyobb volt a ladéi ütközetben végrehajtott hőstetteinél és tiszteletre méltóbb a föníciai vizeken tanúsított zsákmányolási tudományánál. Az őszi szelek heves rohamai közepette, amikor a hajók a tenger...
2012-04-19 19:17:05
MÁSODIK KÖNYV
A PHOKAIAI DIONÜSZIOSZ

A perzsák elleni háborúban nevető férfiúként tettem szert hírnévre, mivel nem féltem a haláltól. Dorieusz hírnevet szerzett, mivel az ő vezetésével biztonságos volt harcolni. De miután a perzsák a szárazföld felől bekerítették Milétoszt, Dorieu...
2012-04-19 19:15:27
1 2 3 .....................257 258 259 ...........388 389 ..........517 518
Címkék: Cincinat Pavelescu, EMBER DALA, NYOLCADIK KÖNYV, HATODIK KÖNYV, ÖTÖDIK KÖNYV, Visszatérésünk Himerába, NEGYEDIK KÖNYV, ERÜX ISTENNŐJE, HARMADIK KÖNYV, MÁSODIK KÖNYV, PHOKAIAI DIONÜSZIOSZ, ember dala, napóra igen, délutáni időt, másik embernek, lelke volna, vitorla szétszakad, kormány eltörik, tenger közep, távoli országból, kérdés szólít, virrasztástól megszürkült, kötelektől felhorzsolódott, kormányos nyomban, vitorla kezelésében, győzelem anyja, tengerről fényes, kikötőbe evező, hónappal azelőtt, feleségének tartotta, aranylóan hullámzó, dombok kékjét, phokaiai Dionüsziosznak, tengeren nagyobb, ladéi ütközetben, föníciai vizeken, őszi szelek, perzsák elleni, szárazföld felől, megpillantottuk, felhorzsolódott, gabonaföldeket, dionüsziosznak, meglepetésében, megkeményedett, visszatérésünk, virrasztástól, zsákmányolási, mozdulatlanná, kepfeltoltes, hőstetteinél, sodródhattok, karthágóinak, tudományánál, végrehajtott, panormoszban, szalmadívány, békéltetitek, fellelkesült, bekerítették, megjelenését, tehetetlenül,