|
|
|
Friedrich Klára:TATÁRLAKA TITKA
3. rész
Badiny Jós Ferenc sumerológus professzor az Igaz történelmünk vezérfonala Árpádig című könyvében (Orient Express Kft. 1996) bőséges elemzést nyújt át számunkra, nem csak magáról a tatárlakai leletegyüttesről, hanem időbeni, térbeni környezetéről is. Már a bevezető sorokban megemlékezik Torma Zsófi... |
2007-06-15 00:33:25 |
|
|
|
|
|
|
... égig érő fa ágainak, amelyeknek száma ugyanennyi. A fa ágai közé képzelték el a Napot és a Holdat. Ez utóbbit a ráolvasásokban férfiként említik ("új Hold, új Király..."), míg a Napot az istenanya megszemélyesítőjének tartják, tehát a női principiummal azonosítják ("napba öltözött asszony").
A Naphoz fűződő népi vallási gyakorlat egy hajdani Nap-tisztelet feltehető eml... |
|
2007-06-08 21:38:43 |
|
|
|
|
|
|
... http://www.communio.hu/zaszlonk/2003 -2004/lap200405/rozsa.jpg[/kep]
A rózsa mint építészeti szimbólum is ismert: gótikus templomokban fedezhetjük fel a rózsaablakot (rozettát), melynek nyolc "szirma", a nyolcágú csillag a Magna Mater, a Nagy Istenanya szimbóluma volt.
A XII. századtól, miután néhány templomos lovag visszatért a szentföldről, a spirituális é... |
2007-06-07 13:21:21 |
|
|
|
|
|
|
... egyébként magyar földön nagy irodalma van (lásd Ipolyi Arnold, Berze Nagy János, Kálmánt Lajos, Kundra Kabos, Bálint Sándor stb. műveit, legújabban pedig Fettich Nándor tanulmányát. Bau az Istenanya, a termékenység anyja egy másik elnevezése (epiteton) Sumérban, a Dug jelentése pedig hős, szent. Az összetétel Baudug - Boudug -- Bódog -Boldog önmagában is kifejezi a nép nyelvén a B... |
|
2007-06-01 14:25:42 |
|
|
|
|
|
|
... szobrai drágakövekkel és koronával ékesek, bár ő a Biblia tanúsága szerint szegény volt (Luk. 2,24).
Talán a döntő bizonyíték arra nézve, hogy a Mária-kultusz a pogány istenanya imádásából jött létre, hogy az anya ebben a keretben már-már fontosabb szerepet játszik, "imádandóbb", mint a Fiú. A bibliai kereszténység azt tanítja, hogy Jézus Krisztus és csak Ő egyed... |
|
2007-05-30 17:19:07 |
|
|
|
|
|
|
Ez a Babilonból szétáradó istenanya-tisztelet különböző népek kultuszába különféle neveken és formákban került be, végül Rómában és a Birodalomban állapodott meg. Idézem James George Frazert: "A Magna Mater - az Ősanya - tisztelete nagyon elterjedt és népszerű volt a Római Birodalomban. Feliratok jelzik, hogy mindkettőjük (anya és gyermeke) isteni tiszteletet kaptak, nemcsak Rómába... |
2007-05-30 17:10:51 |
|
|
|
|
|
|
Magyarok Nagyasszonya
"Patrona Hungariae"
Ősi istenanya-kultuszok
Mint a legendákból megtudjuk, I. István király Szűz Máriának ajánlotta országát és koronáját. Azóta Szűz Mária a "Patrona Hungariae", vagyis "Magyarország legfőbb védelmezője, oltalma - a magyarok Nagyasszonya".
Nos, a babilóniai pogányság napjainkig tartó fennállásának egyik legkiemelkedőb... |
2007-05-30 17:06:39 |
|
|
|
|
|
|
... zarándokok, miután a Kegyszobor előtt Máriához, Isten Anyjához könyörögtek, megsimogatják a Kegyszobor lábát, hozzáérintik ruhájukat és kegytárgyaikat. Így óhajtják kiesdeni a maguk számára az Istenanya áldását.
A századok folyamán a Kegyszoborral sok csoda történt, sok ima meghallgatásra talált. Többször olyan fényben ragyogott a szobor, hogy világossága betöltötte a ... |
2007-05-28 22:31:42 |
|
|
|
|
|
|
... ("Ősök Istene"=Es-Ten, ami egyes török népeknél osten változatban fordul elő).
- Boldogasszony. Ősi hitvilágunkban megjelenik egy talányos rendeltetésű nagy tiszteletnek örvendő istenanya, akinek neve Boldogasszony vagy Boldoganya. Fogalma Belső-Ázsiába nyúlik vissza. Szent István azért tudta az országát Szűz Máriának felajánlani és ezt a felajánlást a magyarokkal elfog... |
2007-05-08 15:30:10 |
|
|
|
|
|
|
... azonban ugyancsak nagyon dinamikus, de talán kevésbé realista. A kompozíció összetettebb. A háttérben megjelennek a gyönyörű, sfumato technikával festett hegyek. Ámulatba ejtő az Istenanya köntöse drapériájának a gazdagsága, hajfestésének a módja, valamint bal kezének szinte tökéletes szobrászi modellálása."
... |
2007-05-02 10:36:14 |
|
|
|
|