|
|
|
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ 37.
5. A DRÁGAKÖVEK CSISZOLÁSA 3.
A csiszolás technikája.
A drágakövek nyers alakja a legtöbb esetben nem alkalmas arra, hogy rajtuk a csiszolás munkáját minden előkészítés nélkül meg lehessen kezdeni. A csiszolás megkezdése előtt a kőből a csiszolási alaknak megfelelő darabot hasítanak vagy fűrészelnek ki s ezzel az eljár... |
2007-11-13 00:10:39 |
|
|
|
|
|
|
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ 36.
5. A DRÁGAKÖVEK CSISZOLÁSA 2.
A brilliánscsiszolásnál az anyagveszteség elég nagy; a nyers kő súlyának fele, sokszor kétharmada is elvész. Értékesítés szempontjából azonban a veszteség természetesen nem ilyen nagy, mert a hasításnál, vágásnál eleső kisebb darabok tovább értékesíthetők, csiszolhatók, sőt a legkisebb szilánk és a por... |
|
2007-11-12 09:08:12 |
|
|
|
|
|
|
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ 35.
5. A DRÁGAKÖVEK CSISZOLÁSA 1.
A drágaköveket ékességekül legtöbbnyire megmunkált állapotban használjuk. Különösen a csiszolás és fényezés azok az eljárások, amelyek a kő természetes rejtett szépségeit, tüzét, színszórását a legjobban érvényre juttatják.
Minden drágakő számára, hosszas tapasztalatok alapján, bizonyos csis... |
2007-11-11 08:12:49 |
|
|
|
|
|
|
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ 28.
2. A DRÁGAKÖVEK FIZIKAI TULAJDONSÁGAI 9.
Optikai tulajdonságok 3.
Fényelnyelés (abszorpció). Pleokroizmus.
A testekbe behatoló fénysugár a testen való keresztülhaladása közben többé-kevésbbé veszít erősségéből. A fényerősségnek ezt a csökkenését fényelnyelésnek, abszorpciónak nevezzük. A fényelnyelés a különbö... |
|
2007-11-04 08:45:49 |
|
|
|
|
|
|
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ 12.
1. A DRÁGAKÖVEK AZ EMBERISÉG TÖRTÉNETÉBEN 12.
Középkor 6.
Európa 2.
A gyémánt, rubin, zafír, smaragd mind ismert kövek, de csak egyházi és világi hatalom jelvényeiben találkozunk velük, értékük igen nagy. Jellemző a korra, hogy a drágaköveknek, az ékszereknek csak mint értéktárgyaknak, mint talizmánoknak van ... |
|
2007-10-19 09:17:34 |
|
|
|
|
|
|
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ 10.
1. A DRÁGAKÖVEK AZ EMBERISÉG TÖRTÉNETÉBEN 10.
Középkor 4.
Kína.
Messze Keleten, a Mennyei Birodalomban, a kőfaragás művészete igen magas fokot ért el. A faragás anyaga főképpen a kínaiak ősi tisztelettel övezett köve, a yü. E név tulajdonképen két ásványt, a nefritet és a jadeitet jelöli. Nekünk, európaiaknak... |
2007-10-17 18:35:06 |
|
|
|
|
|
|
... volt hiába semmi sem.
Igaz, kicsit fáradt vagyok,
acélkerék is megkopik,
hogyha szüntelen csak forog.
Kopik, kopik, de fényesül,
nem fogja be a rozsda sem,
csiszolja minden mozdulat,
s forog, forog ezüstösen.
Igaz, kicsit fáradt vagyok,
nem adnak ingyen semmit ám,
voltak keserves napjaim
és rengeteg dúlt éjszakám.
A... |
2007-10-12 22:57:48 |
|
|
|
|
|
|
...1970 - es években alakulnak az együttesek a fővárosban éppúgy, mint tőle távol. Szombathelyen és környékén sem történhetett másképp. A fiatalok csapatokba verődtek és megpróbáltak zenélgetni, elindulni a pályán. Legnagyobb akadály a ,,főváros és a vidék" ellentétes polaritása, mely a hátrányos helyzet mellett növelte a versenyt is. Ez alkalommal kiemelném a Red Fir... |
2007-09-21 21:05:53 |
|
|
|
|
|
|
... illetve azok jelentései megváltoztak. Például ma már nem betörik a lovakat, hanem elindítják őket. A Természetes Lovas Ember nem dolgozik, hanem Játszik illetve folyamatosan alakítja, csiszolja kapcsolatát lovával. Lovának természetes vezetőjévé válása során, pedig feloldva az abszolút ragadozó és az abszolút préda állat közötti ellentétet, abban bízik, hogy egyben felszínre hozza... |
2007-09-16 01:38:00 |
|
|
|
|
|
|
... volt hiába semmi sem.
Igaz, kicsit fáradt vagyok,
acélkerék is megkopik,
hogyha szüntelen csak forog.
Kopik, kopik, de fényesül,
nem fogja be a rozsda sem,
csiszolja minden mozdulat,
s forog, forog ezüstösen.
Igaz, kicsit fáradt vagyok,
nem adnak ingyen semmit ám,
voltak keserves napjaim,
és rengeteg dúlt éjszakám.
... |
2007-08-09 15:44:10 |
|
|
|
|